8.A
!!! Od pondělí 30.3. spouštíme vzdálenou výuku přes ŠKOLA V PYŽAMU. Veškeré úkoly, zprávy, online výuka budou probíhat tam (ne zde na webových stránkách školy). Aby se mohl žák/rodič připojit, pošlete e-mailovou adresu žáka/rodiče třídnímu učiteli. Následně obdržíte odkaz do třídy. !!!
Dějepis
opakovat:
opakovat:
francouzská revoluce, napoleonská éra, české národní obrození
vypsat – strana 122 – 129
vypsat – strana 122 – 129
Nj konverzace (André):
Vyberte si město v Německu (ale ne Berlín, Hamburk a Mníchov), najděte následující informace:
- Poloha, počet obyvatel, základní informace
- jakákoli zajímavost, vážící se k danému místu (př. kultura, sport, kuriozita)
- počasí
- spoj z Litoměřic vlakem
- typické jídlo
- jakákoli zajímavost, vážící se k danému místu (př. kultura, sport, kuriozita)
- počasí
- spoj z Litoměřic vlakem
- typické jídlo
Vytvořte prezentaci a zformulujte informace svými slovy v německém jazyce.
Zkuste používat jen německé webové stránky, žádný google překladač!
Zkuste používat jen německé webové stránky, žádný google překladač!
Prezentace posílejte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
MATEMATIKA (Bau):
Pracovní sešit: str. 78/cv. 10-12
Str. 90-91/cv. 1-17
Str. 90-91/cv. 1-17
FYZIKA (Bau):
učebnice str.102/otázky 1-10, úkoly 1-3
Anglický jazyk (Cerman):
Opakování minulého času: naučit se irregular verbs z pracovního sešitu strana 83
Budoucí čas vyjádřením "going to"
Pracovní sešit 13/4 a 14/1/2
Přítomný čas průběhový X přítomný čas prostý
pracovní sešit 15/3 a 15/4
Opakování minulého času: naučit se irregular verbs z pracovního sešitu strana 83
Budoucí čas vyjádřením "going to"
Pracovní sešit 13/4 a 14/1/2
Přítomný čas průběhový X přítomný čas prostý
pracovní sešit 15/3 a 15/4
Chemie (Schu):
Datum Téma Učebnice str. Procvičit
11.3-13.3.2020 Zápis a vyčíslování chemické rovnice Str 56-57 Máme začato, částečně procvičeno, dotrénovat zde:
http://www.zschemie.euweb.cz/reakce/reakce7.html
16.3.-20.3.2020 Typy chem. Reakcí Průběh CHR Výpisek z www
Str.74-75 http://www.zschemie.euweb.cz/reakce/reakce8.html
23.3.-27.3.2020 Látkové množství Str.72-73 + osvěžit si pojmy stechiometrický koeficient
11.3-13.3.2020 Zápis a vyčíslování chemické rovnice Str 56-57 Máme začato, částečně procvičeno, dotrénovat zde:
http://www.zschemie.euweb.cz/reakce/reakce7.html
16.3.-20.3.2020 Typy chem. Reakcí Průběh CHR Výpisek z www
Str.74-75 http://www.zschemie.euweb.cz/reakce/reakce8.html
23.3.-27.3.2020 Látkové množství Str.72-73 + osvěžit si pojmy stechiometrický koeficient
NOVÉ - pracovní listy na chemii jsou zde
Zeměpis (Balcarová):
8.roč. učebnice Plzeňský kraj str.79 - 80
Karlovarský kraj str. 81 - 82
Ústecký kraj str. 83 - 85
http://www.jindrichpolak.wz.cz/skola_prezentace9.php
1) pracovní sešit str. 40 - 48
2) udělat prezentaci : Ústecký kraj - všichni
Karlovarský kraj str. 81 - 82
Ústecký kraj str. 83 - 85
http://www.jindrichpolak.wz.cz/skola_prezentace9.php
1) pracovní sešit str. 40 - 48
2) udělat prezentaci : Ústecký kraj - všichni
NOVÉ - do 7.4.
Žáci, kteří nemají možnost internetu: 8. roč. ČR : učebnice Karlovarský kraj, Ústecký kraj, pracovní sešit.
Zeměpis pro všechny: jak si nejlépe učivo zapamatovat https://www.youtube.com/watch?v=2_NRMf_tJNY
8. roč. ČR Opakování: https://www.youtube.com/watch?v=Ax79vUFQe94
https://www.youtube.com/watch?v=7FFH0zlZ-9Q
https://www.youtube.com/watch?v=LQElJ8-9QnA
Karlovarský kraj https://www.youtube.com/watch?v=GzVBYcqX-Rc
Ústecký kraj https://www.youtube.com/watch?v=3Y8Oi-9wUrQ
https://www.youtube.com/watch?v=LQElJ8-9QnA
Karlovarský kraj https://www.youtube.com/watch?v=GzVBYcqX-Rc
Ústecký kraj https://www.youtube.com/watch?v=3Y8Oi-9wUrQ
Srdečné pozdravy Vám všem milí žáci, ať všechno zvládnete bez stresu a dobré náladě. VB
Český jazyk (Železná):
- vypracovat cvičení v pracovním sešitě
PS 40/4, 5 c,d
41/1a, 2 a, 3 ( i celá str. 42)
43/ 2, 3 a,b,c , 4
44/ 5, 6a, 7 jen interpunkce
45/ 1, 2
47/ 4, 5
50/ 1, 2
51/ 3, 4
Opakovat významové poměry, spojovací výrazy.
Kdo nebyl zkoušený, nezapomeňte na recitaci básně.
Opakovat pravopisné jevy.
- vypracovat cvičení v pracovním sešitě
PS 40/4, 5 c,d
41/1a, 2 a, 3 ( i celá str. 42)
43/ 2, 3 a,b,c , 4
44/ 5, 6a, 7 jen interpunkce
45/ 1, 2
47/ 4, 5
50/ 1, 2
51/ 3, 4
Opakovat významové poměry, spojovací výrazy.
Kdo nebyl zkoušený, nezapomeňte na recitaci básně.
Opakovat pravopisné jevy.
NOVÉ -
Český jazyk Řešení některých úloh z PS
Úlohy nejprve vyřešte, potom zkontrolujte. Označte si,co není jasné, vysvětlíme si to ve škole.
40/5 c zvířeti,či zvířátku – vylučovací
štěňátko, koťátko, morče, andulku, korelu, křečka nebo želvu – slučovací
lehnout a spát – slučovací
d). Nečekej, že si to rozmyslím a že ustoupím.
Vv předmětné, poměr slučovací
41/1 Podřadná souvětí (P): Koupila jsem….
Když jsem šla…
Těším se….
Ostatní souvětí jsou souřadná (S)
41/2 S, P, S, S
41/3
Úkoly k úvodnímu odstavci:
-přísudek jmenný se sponou: jsou předepsaná
-spíš uškodí, než pomohou
Úkoly k bodu 1
-v každém případě
- nedožadujte se, netlačte
-netlačte-rozk./ předepsal by – podm. přít.
Úkoly k bodu 2
-dokonavý
-vám- osobní, je- osobní, co- vztažné
- v této větě zájmeno, může být i sloveso
- jestliže
Úkoly k bodu 3
- …..že se vám nemoc vrátí.
- Při předčasném ukončení léčby…
Úkoly k bodu 4
Pks správné, těchto, stálou, účinné
Pkn léků, látky
-snášelo-tolerovalo
-ne, ano, ne, ne
souvětí Počet Vh Počet Vv Druh souvětí
A,B,C,H,J 1 1 P
D 2 0 S
E 2 1 S
F 1 2 P
G 1 3 P
I 1 2 P
Úlohy nejprve vyřešte, potom zkontrolujte. Označte si,co není jasné, vysvětlíme si to ve škole.
40/5 c zvířeti,či zvířátku – vylučovací
štěňátko, koťátko, morče, andulku, korelu, křečka nebo želvu – slučovací
lehnout a spát – slučovací
d). Nečekej, že si to rozmyslím a že ustoupím.
Vv předmětné, poměr slučovací
41/1 Podřadná souvětí (P): Koupila jsem….
Když jsem šla…
Těším se….
Ostatní souvětí jsou souřadná (S)
41/2 S, P, S, S
41/3
Úkoly k úvodnímu odstavci:
-přísudek jmenný se sponou: jsou předepsaná
-spíš uškodí, než pomohou
Úkoly k bodu 1
-v každém případě
- nedožadujte se, netlačte
-netlačte-rozk./ předepsal by – podm. přít.
Úkoly k bodu 2
-dokonavý
-vám- osobní, je- osobní, co- vztažné
- v této větě zájmeno, může být i sloveso
- jestliže
Úkoly k bodu 3
- …..že se vám nemoc vrátí.
- Při předčasném ukončení léčby…
Úkoly k bodu 4
Pks správné, těchto, stálou, účinné
Pkn léků, látky
-snášelo-tolerovalo
-ne, ano, ne, ne
souvětí Počet Vh Počet Vv Druh souvětí
A,B,C,H,J 1 1 P
D 2 0 S
E 2 1 S
F 1 2 P
G 1 3 P
I 1 2 P
43/3a).6-jak, než
8- když, a, že, ale, neboť
b). 1- boj, tetou, Agátou, konce, úspěchu, úspěch, teta, Agáta,
2-částečný, nepřekonatelná
3-se,Ten, tom, si
5-bude, nesmíme, dát, povzbuzoval, jsem, těšil, byl, vím, je, budeme,vyprávět
6-zřejmě, jen, až, příště
7-s, bez, z, o,
8-ale, a, neboť, že
c). Boj s tetou… I.Vh,ale x II.Vh,+III.Vh a +IV.Vh
Ten úspěch…
I.Vh,neboť→II.Vh,ale IV.Vh
III.Vv
8- když, a, že, ale, neboť
b). 1- boj, tetou, Agátou, konce, úspěchu, úspěch, teta, Agáta,
2-částečný, nepřekonatelná
3-se,Ten, tom, si
5-bude, nesmíme, dát, povzbuzoval, jsem, těšil, byl, vím, je, budeme,vyprávět
6-zřejmě, jen, až, příště
7-s, bez, z, o,
8-ale, a, neboť, že
c). Boj s tetou… I.Vh,ale x II.Vh,+III.Vh a +IV.Vh
Ten úspěch…
I.Vh,neboť→II.Vh,ale IV.Vh
III.Vv
43/4
Jak se římskými číslicemi píše nula? Nijak, staří Římané totiž nulu vůbec neznali – proto pro ně také bylo sčítání a další početní úkony složitější. Kdyby byli v kontaktu s příslušníky středoamerické civilizace Mayů, mohli od nich nulu převzít, protože ti ji používali už ve 4. století před n. l. Za Atlantický oceán se ale necestovalo, takže nula přišla do Evropy o mnoho století později, a to z Východu. Nula v pojetí indických matematiků se poprvé jako kroužek objevila v nápisu z roku 870 n. l. Od Inků ji převzali Arabové a jejich desítková číselná soustava i s nulou se pak přes Pyrenejský poloostrov dostala k nám do Evropy.
Jak se římskými číslicemi píše nula? Nijak, staří Římané totiž nulu vůbec neznali – proto pro ně také bylo sčítání a další početní úkony složitější. Kdyby byli v kontaktu s příslušníky středoamerické civilizace Mayů, mohli od nich nulu převzít, protože ti ji používali už ve 4. století před n. l. Za Atlantický oceán se ale necestovalo, takže nula přišla do Evropy o mnoho století později, a to z Východu. Nula v pojetí indických matematiků se poprvé jako kroužek objevila v nápisu z roku 870 n. l. Od Inků ji převzali Arabové a jejich desítková číselná soustava i s nulou se pak přes Pyrenejský poloostrov dostala k nám do Evropy.
NJ 1 (Železná):
Učebnice Pingpong
- str. 126-127 zopakovat předložky se 3. a 4. pádem ve spojení se zeměpisnými
názvy
PS 119/4
120/ 5, 6 doplnit předložky a členy
121/7 jak to lze říci jinak?
121/8 co patří k sobě? Někde je více možností.
122/9 odpovědět celou větou podle vzoru
122/10 Pumuckl= skřítek
a). odpovědět na otázky podle obrázku 1
b). skřítek vše přeházel, odpovědět celou větou podle obrázku 2, kam položil/ postavil skřítek věci ze cvičení a
124/ 11 doplnit tabulku ( učebnice 131,134)
124/12 jaká odpověď se hodí?
Učebnice Pingpong
- str. 126-127 zopakovat předložky se 3. a 4. pádem ve spojení se zeměpisnými
názvy
PS 119/4
120/ 5, 6 doplnit předložky a členy
121/7 jak to lze říci jinak?
121/8 co patří k sobě? Někde je více možností.
122/9 odpovědět celou větou podle vzoru
122/10 Pumuckl= skřítek
a). odpovědět na otázky podle obrázku 1
b). skřítek vše přeházel, odpovědět celou větou podle obrázku 2, kam položil/ postavil skřítek věci ze cvičení a
124/ 11 doplnit tabulku ( učebnice 131,134)
124/12 jaká odpověď se hodí?
NOVÉ - řešení PS je zde
NJ 2 (Železná):
- naučit se slovní zásobu 13.lekce PS 55 + slovní zásoba popis cesty
PS 49/ 5 přepsat do školního sešitu
49/ 6 napsat do sešitu 10 vět
49/ 7
51/ 10 a, b, c
51/ 11
52/ 12
- naučit se slovní zásobu 13.lekce PS 55 + slovní zásoba popis cesty
PS 49/ 5 přepsat do školního sešitu
49/ 6 napsat do sešitu 10 vět
49/ 7
51/ 10 a, b, c
51/ 11
52/ 12
NOVÉ - řešení PS je zde
Aj 1 (Vránová):
- procvičovat slovní zásobu-viz slovníček
- zkoušet si překlady vět do angličtiny do školního sešitu:
- zkoušet si překlady vět do angličtiny do školního sešitu:
Když jsme koukali na televizi, někdo zazvonil.
Malý ptáček nám vletěl do třídy, když jsme měli angličtinu.
Zatímco jsem spal, zloději mi ukradli auto z garáže.
Když jsem jezdil na kole, spadl jsem a zlomil si ruku.
Napsali ten e-mail, zatímco sis hrál hry.
Petr mi volal, když jsem byl ve vaně a nemohl jsem vzít telefon.
Zatímco jste dělali domácí úkol, Mary snědla celý dort.
Když jsem minulý týden myla nádobí, rozbila jsem talíř.
Spálila si ruku, když včera žehlila prádlo.
Když kluci rybařili, spadli do vody.
Malý ptáček nám vletěl do třídy, když jsme měli angličtinu.
Zatímco jsem spal, zloději mi ukradli auto z garáže.
Když jsem jezdil na kole, spadl jsem a zlomil si ruku.
Napsali ten e-mail, zatímco sis hrál hry.
Petr mi volal, když jsem byl ve vaně a nemohl jsem vzít telefon.
Zatímco jste dělali domácí úkol, Mary snědla celý dort.
Když jsem minulý týden myla nádobí, rozbila jsem talíř.
Spálila si ruku, když včera žehlila prádlo.
Když kluci rybařili, spadli do vody.
- učebnice do str.36 včetně – zkus odhalit vraha
- pracovní sešit dodělat do str.29 včetně (i to co nemáš kvůli předešlé nemoci atd.)
- pracovní sešit dodělat do str.29 včetně (i to co nemáš kvůli předešlé nemoci atd.)
NOVÉ - pracovní list je zde
VkO (Peterková):
Zapište odpovědi do sešitu VkO, nebo, máte-li možnost, testy vytiskněte, vyplňte a vložte do sešitu
Finanční gramotnost
I. Bezhotovostní placení
1.Doplň věty :
Nástroji úhradové formy placení jsou různé druhy ______________________ k úhradě. Dává je _________________________ účtu své bance a požaduje po ní, aby provedla určitou platbu z jeho _______________ na účet dodavatele.
Zapište odpovědi do sešitu VkO, nebo, máte-li možnost, testy vytiskněte, vyplňte a vložte do sešitu
Finanční gramotnost
I. Bezhotovostní placení
1.Doplň věty :
Nástroji úhradové formy placení jsou různé druhy ______________________ k úhradě. Dává je _________________________ účtu své bance a požaduje po ní, aby provedla určitou platbu z jeho _______________ na účet dodavatele.
2. Bezhotovostní peníze máš uložené :
A. v peněžence B. v bankovním sejfu C. na bankovním účtu D. nikde,neexistují
A. v peněžence B. v bankovním sejfu C. na bankovním účtu D. nikde,neexistují
3. Výši mých peněz na účtu :
A. ovlivňuje, jak ovládám přímé bankovnictví C. ovlivňují mé vklady, výběry, převody mezi účty
B. ovlivňují bankéři a makléři D. ovlivňují převody mezi účty,vklady, výběry a také
bankovní poplatky a úroky
4. Za využívané služby bankám :
A. odevzdávám poštovní poukázky C. vystavujeme výpis z účtu
B. platíme, ale můžeme požádat o prominutí plateb D. platíme poplatky
A. ovlivňuje, jak ovládám přímé bankovnictví C. ovlivňují mé vklady, výběry, převody mezi účty
B. ovlivňují bankéři a makléři D. ovlivňují převody mezi účty,vklady, výběry a také
bankovní poplatky a úroky
4. Za využívané služby bankám :
A. odevzdávám poštovní poukázky C. vystavujeme výpis z účtu
B. platíme, ale můžeme požádat o prominutí plateb D. platíme poplatky
5. Na výpisu z účtu nenajdeš :
A. jméno vlastníka účtu, číslo účtu, historii platebních operací C. název banky, typ účtu, kolik peněz zbývá
B. zůstatek peněz a investice své banky D. číslo účtu, počáteční zůstatek, příchozí a odchozí platby
A. jméno vlastníka účtu, číslo účtu, historii platebních operací C. název banky, typ účtu, kolik peněz zbývá
B. zůstatek peněz a investice své banky D. číslo účtu, počáteční zůstatek, příchozí a odchozí platby
6. Pro každodenní placení je vhodný :
A.spořící účet B. účet stavebního spoření C. běžný účet D. termínovaný účet
A.spořící účet B. účet stavebního spoření C. běžný účet D. termínovaný účet
7. Které tvrzení je nepravdivé :
A. trvalý příkaz k úhradě se provádí opakovaně B. příkaz k úhradě slouží jen pro jednu platbu
C. svolením k inkasu si odebereme peníze z účtu dlužníka D. inkasem můžeme platit třeba SIPO
A. trvalý příkaz k úhradě se provádí opakovaně B. příkaz k úhradě slouží jen pro jednu platbu
C. svolením k inkasu si odebereme peníze z účtu dlužníka D. inkasem můžeme platit třeba SIPO
8. Prostřednictvím inkasa budeš platit za :
A. měsíční telefonní poplatky B. obědy ve školní jídelně
C. měsíční provoz automobilu D. zálohy na vyúčtování elektřiny
A. měsíční telefonní poplatky B. obědy ve školní jídelně
C. měsíční provoz automobilu D. zálohy na vyúčtování elektřiny
II. Hotovostní placení
1. Hotovostní peníze jsou : A. mince z drahého kovu B. mince C.bankovky D. mince a bankovky
1. Hotovostní peníze jsou : A. mince z drahého kovu B. mince C.bankovky D. mince a bankovky
2. Peníze do oběhu vydává : A. stát B. prasátko C. Česká národní banka D. Česká mincovna
3. Kdo především používá hotovostní placení : A. podnikatelé B. učitelé C. občané D. Banky
4. Co je poplatek :
A. peníze, které platím za služby bynk nebo pošt B. jeden z druhů hotovostního placení
C. doklad sloužící k reklamaci koupeného zboží D. typ poštovní poukázk
5. Co je to kód banky :
A. heslo umožňující prohlížet tajné informace bank C. identifikační číslo banky
B. číslo, které poskytuje informaci o druhu a účelu platby D. zbytečná náležitost dokladů
A. peníze, které platím za služby bynk nebo pošt B. jeden z druhů hotovostního placení
C. doklad sloužící k reklamaci koupeného zboží D. typ poštovní poukázk
5. Co je to kód banky :
A. heslo umožňující prohlížet tajné informace bank C. identifikační číslo banky
B. číslo, které poskytuje informaci o druhu a účelu platby D. zbytečná náležitost dokladů
6. Co znamená zkratka SIPO :
A. super inkaso podle obchodníků C. snadný import peněz odborníkům
B. sociální integrace přívětivých občanů D. soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
A. super inkaso podle obchodníků C. snadný import peněz odborníkům
B. sociální integrace přívětivých občanů D. soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
7. Kdy budeš možná potřebovat výběrní lístek :
A. k výběru zboží v supermarketu C. při výběru hotovosti z účtu
B. budu chtít vložit peníze na účet D. při čekání ve frontě – ukazuje mé pořadí
A. k výběru zboží v supermarketu C. při výběru hotovosti z účtu
B. budu chtít vložit peníze na účet D. při čekání ve frontě – ukazuje mé pořadí
Aj konverzace (Nik):
Natural disasters. Students find information about disaster that happened in 2019. And write about it. Include facts about what it was and where it happened.
Přírodopis (Štěrbová):
- dýchací soustava (uč. str. 41 - 44 + obr. jsou zde)
- trávicí soustava (uč. str. 45 - 48 + obr. jsou zde)
- dýchací soustava (uč. str. 41 - 44 + obr. jsou zde)
- trávicí soustava (uč. str. 45 - 48 + obr. jsou zde)
VkZ (Štěrbová):
- podívejte se na následující odkazy -
https://www.wikiskripta.eu/w/Mechanika_d%C3%BDch%C3%A1n%C3%AD
https://www.zzsvysocina.cz/index.php?page=1pomoc
https://www.zzmv.cz/prvni-pomoc-pri-otravach
https://www.wikiskripta.eu/w/Mechanika_d%C3%BDch%C3%A1n%C3%AD
https://www.zzsvysocina.cz/index.php?page=1pomoc
https://www.zzmv.cz/prvni-pomoc-pri-otravach
TV -
Tělocvik v obyváku :
https://www.youtube.com/playlist?list=PLlUxHQ3hcPP_k3hw3mk36UuU4LGn9XjWm
https://www.youtube.com/watch?v=Nhm4bGGzfp8
https://www.youtube.com/watch?v=Y87zlIg3aJk
https://www.youtube.com/watch?v=W43IZ-U5brA
https://www.youtube.com/watch?v=gD1eWf-ktBs
https://www.youtube.com/watch?v=jgAoqt3Q8jQ
https://www.youtube.com/watch?v=5H1n1DJB0wM
https://www.youtube.com/playlist?list=PLlUxHQ3hcPP_k3hw3mk36UuU4LGn9XjWm
https://www.youtube.com/watch?v=Nhm4bGGzfp8
https://www.youtube.com/watch?v=Y87zlIg3aJk
https://www.youtube.com/watch?v=W43IZ-U5brA
https://www.youtube.com/watch?v=gD1eWf-ktBs
https://www.youtube.com/watch?v=jgAoqt3Q8jQ
https://www.youtube.com/watch?v=5H1n1DJB0wM